BMW Group şi NTT DATA Romania semnează contractul de joint-venture pentru dezvoltarea şi implementarea soluţiilor IT de business

BMW Group şi NTT DATA Romania au semnat un acord pentru înfiinţarea unui joint-venture (JV) în România. Astfel, BMW Group continuă să-şi extindă reţeaua globală de centre IT şi beneficiază de talentul şi experienţa în sectorul software. Contractul de joint-venture este supus revizuirii şi aprobării de către autorităţile relevante.

Joint-venture-ul beneficiază de experienţa extinsă a NTT DATA în dezvoltarea agilă de software şi de reţeaua sa excelentă în comunitatea IT locală din România. Noua locaţie din România are scopul de a sprijini BMW Group IT în Europa şi de a dezvolta proiecte şi inovaţii IT pentru producţie, dezvoltare, resurse umane, vânzări şi servicii financiareBMW.

„Cu NTT DATA, ne bazăm pe un partener puternic care are o reţea excelentă într-o regiune tehnologică dinamică şi ne permite să dezvoltăm competenţe software suplimentare într-un ritm accelerat şi într-o manieră ţintită. În colaborare cu companii precum NTT DATA, putem stabili huburi IT puternice şi, prin urmare, putem oferi un răspuns la deficitul de experţi IT”, declară Alexander Buresch, director IT executiv şi vicepreşedinte executiv al BMW Group IT.

„Sunt extrem de încântă să anunţ planurile noastre de a deschide împreună cu BMW Group un nou centru de dezvoltare software în Cluj-Napoca. Această colaborare îşi propune să sprijine producătorul auto în misiunea sa de transformare digitală”, declară Maria Metz, CEO al NTT DATA Romania.

Joint-venture-ul va fi înfiinţat la Cluj-Napoca. Orașul, cunoscut ca centru universitar, oferă un ecosistem puternic pentru inovaţie, cu antreprenoriat solid, companii de tip start-up şi un număr mare de talente pe scena tech. Acest lucru creează un potenţial ridicat de creştere pe termen lung a joint-venture-ului. Se preconizează că joint-venture-ul va angaja aproximativ 250 de dezvoltatori de software până la sfârşitul anului 2024 şi intenţionează să crească la câteva mii de angajaţi până în 2027.

BMW Group şi NTT DATA colaborează într-o gamă largă de proiecte de peste 30 de ani. Semnarea contractului de joint-venture marchează următorul pas important în acest parteneriat.

Amprenta globală în IT şi dezvoltarea de software

BMW Group a avansat deja în digitalizarea întregii companii şi a proceselor sale interne şi externe. De câţiva ani, huburile IT şi software din Germania, SUA, Africa de Sud, India, Portugalia (joint-venture Critical TechWorks) şi China (LingYue Digital IT Co. Ltd. şi BA TechWorks) au consolidat competenţa în software a producătorului premium. Ele contribuie semnificativ la dezvoltarea şi operarea soluţiilor IT inovatoare pentru BMW Group. Un total de peste 9.400 de angajaţi din întreaga lume lucrează deja în domeniul IT şi al dezvoltării software pentru BMW Group şi joint-venture-urile sale.

NTT DATA Romania ocupă o poziție-cheie pe piața IT, furnizând o gamă variată de servicii și soluții pentru clienții din diverse industrii. Cu accentul pus pe inovație, calitate, performanță și satisfacția clienților, compania rămâne în fruntea progreselor tehnologice, sprijinind creșterea și succesul clienților la nivel local și global.

Parte a Grupului NTT DATA, cu clienți în peste 50 de țări, compania îmbină acoperirea globală cu avantajul tehnologic și expertiza locală. Această sinergie facilitează progresul clienților și al societății spre digitalizare.

Cu o prezență solidă în principalele centre universitare din România, NTT DATA se mândrește cu o echipă diversificată de profesioniști și oferă o gamă completă de servicii în domenii precum dezvoltarea și mentenanța aplicațiilor, servicii de infrastructură, soluții cloud, transformare digitală și outsourcing. Această diversitate a competențelor permite satisfacerea nevoilor clienților, cât și implementarea cu succes a inițiativelor IT complexe din industrii variate, precum automotive, producție, financiar, retail, telecomunicații și altele.

Datorită celor patru mărci ale sale – BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. Reţeaua de producţie a BMW Group cuprinde peste 30 de facilităţi de producţie la nivel mondial; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.

În 2022, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproape 2,4 milioane de automobile şi peste 202.000 de motociclete. În anul fiscal 2022, profitul brut a fost de 23,5 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 142,6 miliarde de euro. La 31 decembrie 2022, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 149.475 de angajaţi.