Noul BMW M5: Pentru prima dată, cu sistem de propulsie electrificat

BMW M GmbH a dezvăluit noul BMW M5 şi a lansat primele imagini oficiale. Astăzi, noul sedan de înaltă performanţă şi-a sărbătorit începutul oficial de producţie la uzina BMW Group din Dingolfing. BMW M5 din a şaptea generaţie este primul care iese de pe linia de asamblare cu un sistem de propulsie electrificat: sistemul M HYBRID specific modelului combină un motor V8 cu un motor electric pentru a furniza o putere de sistem de 727 CP, permiţându-i să accelereze de la 0 la 100 în doar 3,5 secunde. Bateria de înaltă tensiune a automobilului, cu un conţinut de energie disponibil de 18,6 kWh, oferă o autonomie electrică de 67-69 de kilometri (WLTP), care este unică în mediul său concurenţial.

„Suntem mândri să construim cea mai recentă generaţie a emblematicului M5 aici, în Dingolfing”, declară directorul uzinei, Christoph Schröder. Locaţia a livrat deja caroseriile preasamblate pentru primele modele BMW M5, încă din anii 1980, care au fost apoi finalizate manual la M GmbH în Garching. Încă de la a doua generaţie – sau, mai exact, din 1988 -, automobilul sport de înaltă performanţă a fost construit în întregime la uzina din Bavaria Inferioară.

Componentele centrale pentru noul BMW M5 sunt produse tot la faţa locului sau furnizate de fabricile de componente din apropiere. Schröder se referă la aceasta ca o „abordare a producţiei sub acoperiş”. De exemplu, şasiul BMW M5, special adaptat modelului, provine din fabrica de componente 02.10 din Dingolfing, în timp ce bateria de înaltă tensiune este asamblată alături la uzina 02.20, Centrul de Competenţă al BMW Group pentru Producţia de Motoare Electrice. Acoperişul din fibră de carbon este furnizat de uzina din Landshut, situată la 30 de kilometri.

Un aspect unic al producţiei la fabrica de automobile îl reprezintă modificările deja făcute în atelierul de caroserii. Bazat pe caroseria standard a BMW Seria 5, BMW M5 dispune de măsuri suplimentare pentru rigidizarea structurii caroseriei şi o caroserie special lărgită, cu pasaje evazate ale roţilor, permiţând astfel şi integrarea punţii spate specifice M.

În vopsitorie, clienţii pot alege între 10 culori standard şi 150 speciale la cerere pentru noul lor BMW M5.

Noul BMW M5, ca şi predecesorul său, este asamblat alături de alte modele BMW Seria 5, BMW Seria 4 şi BMW M4 pe aceeaşi linie de producţie, unde este completat cu opţiuni specifice de echipare, precum spoilerul spate CFRP, volanul M şi scaune M multifuncţionale.

În următoarele săptămâni, producţia fabricii va creşte treptat până la câteva zeci de automobile BMW M5 pe zi. Lansarea pe piaţa europeană a noului model este programată să înceapă începând cu 2 noiembrie 2024. Până atunci, un alt model nou îşi va sărbători deja premiera la uzina din Dingolfing: noul BMW M5 Touring, care extinde oferta BMW M GmbH şi completează noua gamă BMW Seria 5.