Dacia Sandriders, în cea mai dură competiție din Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA
Echipa Dacia Sandriders începe cea de-a doua săptămână a Raliului Dakar animată de dorința de a continua lupta pentru răspunde provocării dificile care urmează.
Participând pentru prima dată la cea mai dură competiție din Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA, echipa Dacia Sandriders a impresionat prin ritmul și prin potențialul pe care l-a dovedit în Arabia Saudită, în condițiile în care a avut parte de numeroase momente dificile.
În urma experienței acumulate în prima săptămână, echipa este pregătită să abordeze cu optimism cei 2.464 de kilometri rămași din această competiție.
Tiphanie Isnard, directorul echipei The Dacia Sandriders, a declarat: „Ne așteptam la o săptămână grea pentru prima noastră participare la Dakar și cu siguranță așa a fost. Dar, ca o echipă tânără cu o mașină de competiție nouă, am reușit să ne îmbunătățim cu fiecare kilometru parcurs în prima săptămână. A fost o mare dezamăgire și frustrare pentru toată echipa care a muncit atât de mult atunci când am pierdut Dacia Sandrider #219, frustrare resimțită mai ales de Sébastien și Fabian, care au făcut o treabă fantastică. Dar spiritul de echipă a fost atât de impresionant și a fost fantastic să-i văd pe toți membrii echipajelor ajutându-se reciproc, în special pe Cristina și Pablo, care deschid drumul pentru The Dacia Sandriders. Fiecare membru al echipei simte acel spirit și acum avem o mulțime de lucruri pe care le-am învățat, așa că vom vedea ce este posibil săptămâna viitoare.”
Munca în echipă a fost remarcabilă mai ales în etapa a 4-a, derulată miercuri. După ce i-au ajutat pe Nasser Al-Attiyah și Édouard Boulanger să continue cursa, în condițiile în care mașina lor suferise o defecțiune a suspensiei cauzată de terenul dificil, Cristina Gutiérrez și Pablo Moreno au venit din nou în ajutorul echipajului condus de Nasser la oprirea nocturnă din AlUla, după încheierea primei etape de maraton.
Întrucât regulile etapei de maraton nu permit asistența externă, cu excepția ajutorului oferit de alte echipaje concurente FIA, Moreno, un mecanic calificat, a lucrat cu echipajul T5 pentru a schimba cutiile de viteze ale ambelor mașini pregătite pentru Etapa a 5-a.
Gutiérrez și Moreno i-au ajutat mai devreme pe Sébastien Loeb și Fabian Lurquin cu piese de schimb și cu o anvelopă de rezervă după răsturnarea lor în Etapa a 3-a, aceasta după ce le oferise deja asistență și în etapa precedentă, când mașina condusă de Loeb s-a confruntat cu o problemă de natură electrică.
După cinci etape parcurse, echipajul Al-Attiyah/Boulanger se află pe locul patru în clasamentul general, la 35 de minute în spatele liderilor, după ce s-a aflat la numai o secundă de câștigarea etapei de joi. Echipajul Gutiérrez/Moreno se află pe locul 45, după ce nu au reușit să termine Etapa a 2-a.
Etapa 1 (sâmbătă, 4 ianuarie): Echipajul Gutiérrez/Moreno a încheiat pe locul cinci. Echipajul Loeb/Lurquin a preferat o abordare strategică pentru a-și asigura o poziție de plecare avantajoasă pentru Etapa a 2-a și au încheiat pe locul 22.
Echipajul Al-Attiyah/Boulanger a avut o întârziere cauzată de schimbarea unei anvelope deteriorate și de o defecțiune a tabletei de navigație și a sistemului de securitate Sentinel.
Etapa a 2-a (duminică 4 ianuarie – luni 5 ianuarie): Echipajul Al-Attiyah/Boulanger încheie etapa de 48 de ore contra cronometru pe locul trei în clasamentul general. Echipajul Loeb/Lurquin se situează pe locul al doilea după parcurgerea a 409 km, dar este nevoit să staționeze timp de 40 de minute pentru remedierea unei probleme tehnice. Echipajul Gutiérrez/Moreno nu poate continua după parcurgerea a 729 km din cauza unei defecțiuni a servodirecției.
Etapa a 3-a (marți, 5 ianuarie): Echipajul Loeb/Lurquin se rostogolește după parcurgerea a 12 km. După repunerea mașinii pe roți, cei doi continuă etapa și reușesc să ajungă la linia de sosire, dar sunt obligați să abandoneze competiția după ce organizatorii decid că deteriorarea plafonului mașinii prezintă riscuri pentru siguranța echipajului. Nasser reușește să urce pe locul al doilea în clasamentul general, după ce încheie etapa cu al șaselea cel mai rapid timp. Echipajul Gutiérrez/Moreno încheie pe locul 14, după ce se opriseră pentru a ajuta echipajul Loeb/Lurquin.
Etapa a 4-a (miercuri 6 ianuarie): Echipajul Al-Attiyah/Boulanger este nevoit să se oprească după parcurgerea a 97 km pentru a schimba o anvelopă deteriorată. O nouă oprire intervine după parcurgerea a 118 km de teren dificil, de această dată ca urmare a unei probleme la sistemul de suspensie, care imobilizează echipajul timp de 26 de minute. Este nevoie de asistența echipajului Gutiérrez/Moreno pentru ca Nasser să poată continua, dar încheie etapa pe locul șapte în clasamentul general, la 35m53s de lider. Echipajul Gutiérrez/Moreno încheie etapa cu al 13-lea cel mai rapid timp.
Etapa a 5-a (joi, 7 ianuarie): Echipajul Al-Attyiah/Boulanger a parcurs etapa de 428 km cu cel mai rapid timp. Echipajul a fost penalizat cu 10 minute ca urmare a pierderii unei roți de rezervă, astfel încât a încheiat etapa pe locul al doilea, la numai o secundă diferență de lider. Cu toate acestea, cei doi se află în prezent pe locul patru în clasamentul general. Echipajul Gutiérrez/Moreno continuă să își îndeplinească exemplar rolul de susținere. Totodată, Cristina a stabilit al 15-lea cel mai rapid timp al etapei.
Sébastien Loeb își concentrează deja atenția către Abu Dhabi Desert Challenge, runda a doua a Campionatului Mondial FIA de Rally-Raid 2025, care se va desfășura în perioada 21-27 februarie.
„Este frustrant să mă întorc la Jeddah pentru a zbura acasă în loc să continuu competiția.
Totuși, sunt alături de Cristina, Pablo, Nasser, Édouard și de întreaga echipă și le doresc mult succes în a doua săptămână. Nu mă îndoiesc că ne vor face să fim mândri.”
După etapa a 5-a, rezultatele generale provizorii, neoficiale, sunt:
Locul 4: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), +35m00s
Locul 48 : Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +37h34m39s
Mai sunt încă 4.245 km de traseu, din care 2.464 km contra cronometru, înainte de încheierea Raliului Dakar 2025 la Shubaytah, în Estul Arabiei Saudite, prevăzută pentru vineri, 17 ianuarie 2025.